کامیون ها و اتوبوس های بزرگ با چالش های ایمنی منحصر به فردی روبرو هستند. نکات زیر می تواند به رانندگان کامیون و اتوبوس کمک کند تا برای ایمنی جاده برنامه ریزی کنند.
1. نقاط کور خود را بررسی کنید

هر 8 تا 10 ثانیه آینه ها را بررسی کنید تا از ورود وسایل نقلیه به نقاط کور خود آگاه شوید. علاوه بر این، در جاده حدود 15 ثانیه (معادل یک چهارم مایل در بین ایالت ها، یا یک تا دو بلوک در شهرها) برای مسائل ترافیکی، مناطق کاری و سایر خطرات اسکن کنید.
2. از فواصل توقف طولانی آگاه باشید

کامیون ها و اتوبوس های بزرگ برای توقف ایمن به طول حداکثر دو زمین فوتبال نیاز دارند. رانندگی بیش از حد سریع برای شرایط آب و هوایی یا جاده یا عدم کاهش سرعت برای پیچ ها یا رمپ ها، خطراتی را برای واژگونی و همچنین تصادف ایجاد می کند. حواستان به فواصل توقف طولانی باشد و با احتیاط دورهای وسیع را انجام دهید.
3. چرخش های عریض را با دقت انجام دهید



کامیون‌ها و اتوبوس‌ها به فضا و زمان بیشتری برای انجام پیچ‌های وسیع و دقیق نیاز دارند. با دقت بپیچید و سیگنال مناسب بدهید.
4. همیشه دست و پنجه نرم کنید

تصادفات مرگبار در حال افزایش است و نبستن کمربند ایمنی عامل اصلی کمک کننده است. هر بار که رانندگی می کنید یا سوار می شوید، کمربند ایمنی خود را ببندید. کمربند ایمنی می تواند جان انسان ها را نجات دهد، صدمات را کاهش دهد و به رانندگان این امکان را می دهد که در داخل خودرو بمانند و در صورت تصادف خودروهای خود را کنترل کنند.
5. با سرعت مطمئن رانندگی کنید

اندازه و وزن زیاد کامیون ها و اتوبوس ها چالش های رانندگی از جمله شتاب، ترمز و مانورپذیری را افزایش می دهد. خودروهای بزرگ در سربالایی سرعت کمتری دارند و ممکن است در سراشیبی به سرعت سرعت بگیرند. با سرعت مطمئن رانندگی کنید، مراقب اطراف خود باشید و هرگز بالاتر از حد مجاز رانندگی نکنید.
6. تمرکز خود را حفظ کنید و از رانندگی با حواس پرتی خودداری کنید

استراحت کافی داشته باشید؛ هنگامی که خسته هستید، احساس بیماری می کنید یا از داروهایی (از جمله داروهای بدون نسخه) استفاده می کنید که باعث خواب آلودگی یا سرگیجه شما می شوند، رانندگی نکنید.

پیامک یکی از بدترین عوامل حواس پرتی در رانندگی است. ارسال پیامک برای راننده CMV در حین رانندگی غیرقانونی است و تلفن های همراه باید هندزفری باشند و با استفاده از بیش از یک دکمه شماره گیری شوند. خوردن، نوشیدن، تعامل با یک دستگاه ناوبری، خواندن نقشه یا هر فعالیت دیگری که تمرکز را از جاده دور می کند نیز می تواند حواس پرت کننده باشد. اگر مجبورید به فعالیتی غیر از رانندگی بپردازید، از بزرگراه خارج شوید یا آن را کنار بکشید - ارزش ریسک کردن را ندارد.
7. همیشه از سیگنال خود استفاده کنید

زودتر علامت بزنید و ترمز کنید تا به سایر رانندگان زمان زیادی بدهید تا متوجه قصد شما شوند. اگر باید از جاده خارج شوید، از فلاشرها، مثلث های بازتابنده و/یا شراره های جاده برای هشدار دادن به رانندگان نزدیک استفاده کنید.
8. وسیله نقلیه خود را نگهداری کنید

اطمینان حاصل کنید که بازرسی های ایمنی قبل از سفر قبل از برخورد به جاده، به ویژه برای لاستیک ها و ترمزها، کامل شده است. بررسی کنید که بار شما به خوبی متعادل و ایمن باشد، زیرا تغییر بار می تواند باعث واژگونی یا از دست دادن کنترل شود. مواد سست می توانند خطرات جاده را ایجاد کنند.
9. سفر خود را از قبل برنامه ریزی کنید

در مورد وضعیت آب و هوا و جاده، مسیرهای انحرافی و مسیرهای کوهستانی برای برنامه ریزی زمان رانندگی مناسب به روز باشید. توجه داشته باشید که سیستم‌ها و برنامه‌های ناوبری غیرتجاری ممکن است هشدارهایی درباره محدودیت‌های قد و وزن و سایر محدودیت‌های CMV ارائه نکنند.

10. ایمنی منطقه کار را تمرین کنید

مناطق کاری خطرات زیادی مانند جابجایی خطوط، توقف های ناگهانی، سطوح ناهموار جاده ها، جابجایی کارگران و تجهیزات و غیره را به همراه دارند. متأسفانه، تصادفات منجر به مرگ در محل کار همچنان در حال افزایش است - بنابراین بسیار مهم است که ایمنی منطقه کار را جدی بگیرید:

همچنین نمایندگی فروش مولر و ایتون مطالعه بفرمایید

    سرعت خود را کاهش دهید، فضای اضافی را برای دنبال کردن حفظ کنید و برای توقف آماده باشید.
    از همه علائم و علائم منطقه کاری اطاعت کنید.
    برای تغییر الگوهای ترافیکی از قبل اسکن کنید و نسبت به ورود وسایل نقلیه به نقاط کور خود هوشیار باشید.
    مراقب کارگران جاده و خدمه پرچم باشید.