بهترین نوع جعبه شیشه ای از پلکسی شفاف ساخته شده است. پلکسی استفاده شده در این جعبه ها از نوع تایوانی است. پلکسی گلاس تایوان در برابر ضربه مقاوم است و به راحتی خراشیده و تغییر رنگ نمی دهد. بنابراین هر نوع شیشه ای انتخاب خوبی برای ساخت جعبه است.
یکی دیگر از دلایل استفاده از پلکسی، سهولت برش با برش لیزری است. از آنجایی که جعبه های پلکسی وسیله ای برای نمایش یا پوشاندن محصولات یا اشیاء خاص هستند، باید به بهترین شکل بریده شوند و آماده مونتاژ شوند. بنابراین پس از طراحی جعبه به اندازه دلخواه، ورق های پلکسی با لیزر برش داده شده و پس از مونتاژ قطعات در کنار یکدیگر، با چسب کلروفرم پلکسی گلاس به هم چسبانده می شوند.
ابعاد و ضخامت سازه
جعبه های پلکسی در ضخامت های مختلف برای ابعاد مختلف ساخته می شوند. به طور کلی استاندارد خاصی برای تعیین این سختی وجود ندارد. اما بیشتر از دو جهت می توان به آن نگاه کرد:
اول از همه باید مشخص شود که در کدام پلکسی باکس استفاده خواهد شد. اندازه پلکسی معمولا برای کارهای بهتر و بهتر استفاده می شود. اما با افزایش اندازه پلکسی، وزن جعبه ها نیز افزایش می یابد.
نکته بعدی که باید به آن توجه کرد محل قرارگیری جعبه پلکسی است. برای جعبه‌هایی که روی میز یا میله قرار می‌گیرند، این افزایش وزن نگرانی بزرگی نیست. اما برای جعبه های دیواری باید به پارامتر وزن توجه بیشتری شود. راه حل این است که ضخامت متوسط ​​جعبه را در نظر بگیرید یا از نصب دیوار محکم اطمینان حاصل کنید.
انواع جعبه پلکسی گلاس
همانطور که ممکن است در مقاله قبلی متوجه شده باشید. جعبه های پلکسی در دو نوع رومیزی و دیواری ساخته می شوند. از نظر تنوع می توان گفت جعبه دسکتاپ از تنوع بیشتری برخوردار است. اما جعبه های دیواری نیز کاربرد منحصر به فردی دارند، نوع دیگری از جعبه پلکسی شکل درب را تشکیل می دهد.
کاربرد جعبه پلکسی گلاس
پس از معرفی انواع باکس پلکسی، دانستن کاربرد هر کدام حائز اهمیت است.
جعبه های میز بیشتر به عنوان ویترین سفارشی استفاده می شوند. کاربردها در موزه ها و نمایشگاه ها نمونه های بارز این کاربرد هستند. از جعبه های دیواری برای تزئین، اشیاء خاص و سوغاتی نیز استفاده می شود.
اما بیشترین کاربردی که به تازگی جعبه های پلکسی پیدا کرده اند، جعبه گل است. این هدایای جذاب و جذاب چیزی نیست جز ترکیبی از گل و یک جعبه پلکسی شفاف. یک جعبه پلکسی گلاس به شاداب نگه داشتن گل کمک زیادی می کند.
تفاوت بین جعبه پلکسی و جعبه شیشه ای
یکی از دلایل اصلی محبوبیت جعبه های پلکسی این است که کارکرد آنها راحت تر از جعبه های شیشه ای است. ایمنی بیشتر پلکسی در مقایسه با شیشه یکی از مواردی است که باید در نظر گرفت. البته این را هم باید اضافه کرد که قیمت جعبه پلکسی گلاس کمی بالاتر از شیشه است. اما جعبه پلکسی از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است.
جعبه های پلکسی به دو نوع مربع و مستطیل تقسیم می شوند. جعبه هایی با پایه مربع را جعبه های مستطیلی و جعبه هایی با پایه های مربعی را جعبه های مستطیلی می گویند.