منابع نور برای نسل‌ها، حتی قبل از کشف الکتریسیته، توسط انسان استفاده می‌شده است. از استفاده از آتش توسط انسان‌های بدوی برای محافظت و روشنایی در طول شب، استفاده از لامپ‌های نفتی برای روشن کردن خیابان‌ها در قرن‌های گذشته برج نوری، تا راه‌حل‌های مدرن مبتنی بر برق در زمان کنونی. نور بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر بوده است.

روشنایی صنعتی از زمان استفاده از شمع بر روی کلاه های سخت، راه طولانی را پیموده است. اگرچه ممکن است فناوری ها تغییر کرده باشند، نیاز به رفاه و ایمنی کارگران، در کنار حفاظت از فضای کار در شرایط کم نور در طول اعصار ثابت بوده است.

این نیاز به روشنایی در محیط‌های کاری با چالش‌های نور، به ظهور بسیاری از راه‌حل‌های روشنایی، از جمله برج‌های نوری متحرک کمک کرده است. در عصر مدرن، برج های نور در کاربردهای مختلف، مانند کنار بزرگراه ها رایج هستند.

برج های نور متحرک می توانند نور را در بسیاری از موقعیت های چالش برانگیز و بالقوه خطرناک در سراسر چشم انداز صنعتی فراهم کنند. بازار جهانی برج‌های نور موبایل به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یکی از عوامل اصلی برنامه‌های کاربردی مختلف از جمله رویدادهای ورزشی، کارگاه‌های تخریب، پالایشگاه‌های سوخت، برنامه‌های داخلی و موارد دیگر به منظور اطمینان از ایمنی و جلوگیری از خطرات خرابکاری یا سرقت است.

نمای کلی برج های نور سیار

برج های نور متحرک یا برج های نوری قابل حمل عموماً از سه جزء اصلی تشکیل شده اند. یک ژنراتور که لامپ ها، یک دکل و یک یا چند لامپ برقی با شدت بالا را تغذیه می کند. تحرک واحدها معمولاً با اضافه کردن چرخ ها یا اتصالات تریلر به دست می آید. راه‌حل‌های برج‌های نور معمولی از الکتریسیته برای برق و همچنین از نورهای رشته‌ای و متال هالید برای روشنایی استفاده می‌کنند. با این حال، سال‌های اخیر نشان‌دهنده ظهور جایگزین‌های جدیدتری برای منبع تغذیه مانند باتری، هیدروژن یا انرژی خورشیدی، علاوه بر ادغام راه‌حل‌های روشنایی LED کارآمدتر بوده است